Voeding

Relatiegeschenken

Naast de gebruikelijke zakelijke behoeften, kunnen andere juridische aandachtspunten het soort geschenk, het voorwerp en het beoogde gebruik voor de ontvanger omvatten. Zo zou het gepaste geschenk voor een niet-uitvoerend bestuurder van een bedrijf een geschenk zijn waarmee hij kan aantonen dat hij zijn eigen geld, eigendommen of andere activa of verbonden partijen heeft gegeven.

Als een geschenk wordt gegeven aan een toeschouwer of bezoeker, kan het bedrijf dat het heeft aangeboden geen aanspraak maken op voordelen van het specifieke gebruik of moet het waarschijnlijk directe of indirecte voordelen vaststellen. Is het een geldig chocolade relatiegeschenk? Als de ontvanger van het geschenk bijvoorbeeld niet rechtstreeks heeft deelgenomen aan een inkomstenproject of niet heeft geprobeerd om andere inkomsten te genereren voor de persoon of het bedrijf of geen uitgaven heeft gedaan voor hetzelfde, wordt het geschenk vaak niet als een geschenk beschouwd, maar nog steeds als een uitgave.

In sommige gevallen wordt het geven van een geschenk aan een potentiële klant of zelfs de introductie door de klant gezien als een poging om hem te beïnvloeden over de verdiensten of de mogelijkheden van het product of de dienst die wordt aangeboden. Wanneer de transactie op dat ogenblik niet wordt gesloten en de ontvanger van het geschenk zijn persoonlijke mening te kennen geeft of eerder te kennen heeft gegeven, heeft hij een legale investering gedaan en een relatie opgebouwd. Wanneer de transactie wordt gesloten, wordt vastgesteld dat de deal, het geven of nemen, de rechten of de overeenkomst bindend zijn. Is er iemand die de transactie kan betwisten? De afwezigheid of het gebrek aan zekerheid in deze gevallen is geen afdoend bewijs dat de deal bindend is. Hoe herken ik of een chocola relatiegeschenk een relatiegeschenk is? Uit de ROI desk analyse van een van onze klanten bleek dat het geschenk voldeed aan de definitie van een relatiegeschenk, omdat de behoefte reëel was. Toen de ROI-analyse een week later werd uitgevoerd, was vastgesteld dat de deal een geldig relatiegeschenk was, de zakelijke relatie was er en de beoogde ontvanger zou een blije nieuwe klant zijn. Bovendien was dit kleine bedrijf zijn mogelijkheid kwijtgeraakt om de relaties met deze klant te gebruiken om andere zaken te creëren bij andere klanten – klanten die hem duidelijk goed kenden en minder snel elders zouden gaan zoeken voor hun zaken.

Uw hete prospect zou de beste klant kunnen zijn die u ooit had. Maar omdat ze slechts een zakenrelatie in Indiana zijn, moet u onderhandelen om zeker te zijn dat ze uw product of dienst kopen. De beste manier om te onderhandelen en de deal rond te krijgen is om uit te zoeken wat ze echt nodig hebben of willen en je te concentreren op de deal die je hen kunt aanbieden die hen de meeste waarde en service zal bieden.

De Direct Marketing Association (DMA) heeft de zes belangrijkste kenmerken van goede relatiegeschenken op voorhand gedefinieerd. Laten we eens kijken wat die zes kenmerken zijn:

Niet nodig: Het geschenk klinkt kunstmatig. Echt? We betwijfelen of het dat is. Als een klant u vertelt dat hij niet nodig heeft wat u aanbiedt, is dat waarschijnlijk omdat hij niet echt in de markt is.

Relatie: Het gaat om de ontmoeting op lange termijn tijdens lunch of koffie om te praten over hun huidige situatie of hun toekomstplannen, niet om “wie de grootste pijp heeft” of de hogere prijzen achteraan op de kalender.

Waarde: Het is die waarde voor de organisatie die je niet alleen ziet, maar ook voelt. Het gaat niet alleen om de zaken, maar om de relatie zelf.

Gesigneerd item: De ontvanger laat het cadeau onuitgepakt, maar er worden namen en persoonlijke notities bijgevoegd.

uiting van dankbaarheid: Er moet een handtekening staan, niet alleen je naam op het cadeau. Het is een bedankje en persoonlijk, niet alleen omdat het kan.

Als u relatiegeschenken aanbiedt en verwacht dat ze uw doel bereiken, zorg dan voor een gestructureerde en doordachte aanpak en resultaten om de juiste aanpak aan te tonen. Je moet je echt goed voelen over de deal die je gaat sluiten en je bent de andere partij echt dankbaar voor de kans. Deze en andere dingen, zoals ze zeggen, moeten belangrijker zijn dan het geschenk zelf. De beste manier om je relatiegeschenken te kiezen is de methode van de andere partij. Voordelen zijn voor verschillende partijen verschillend om aan verschillende prospects op de markt te brengen.

Als u een favoriete verkoper wilt blijven gebruiken, schrijf dan een brief op uw volgende bedrijfsvergadering, bezoek de website van het bedrijf en zoek uit of ze helemaal door de verkoopcyclus heen zijn of dat er nog tijd is om hen te benaderen. Ik zou ook vragen: “Geweldig, daar hebben we het volgende week over, en over de prijswandeling.” Maar niet ooit gewoon zeggen, geef je je relatiegeschenken en verwachten dat het het einde. Je moet je verkoper benaderen en de kwestie onder ogen zien. Je zult nooit weten of je slechts één verkoop of één grote deal in je leven bent.

Wees er zeker van dat ze weten waarom u de expert bent in uw branche. JIJ bent de expert in jouw branche en het staat onder jouw naam.

Leave a Reply

Your email address will not be published.