Voeding

Hoe om te gaan met een eetstoornis?

Eetstoornissen Eindhoven

Omgaan met een eetstoornis is geen lachertje. Ze kunnen je ellendig maken omdat ze zo wreed zijn, maar ze kunnen je ook dik en ongezond maken als je niet het gevoel hebt dat je het verdient om dun en gezond te zijn. Eetstoornissen zijn er in vele vormen en ze hebben de potentie om je gezondheid te schaden, maar met steun en aanmoediging kun je de weg naar gezondheid weer terugvinden.

Anorexia nervosa en boulimia nervosa zijn twee van de meest voorkomende eetstoornissen. Mensen met deze stoornissen willen slank zijn, maar blijven de verkeerde voedingsmiddelen eten en laten zichzelf uithongeren. Allereerst moet u een afspraak maken met uw arts om uw eetgewoonten te bespreken. Je arts zal je informatie kunnen geven over hoe je de cyclus van ongezond eten kunt doorbreken, en zal je advies kunnen geven over hoe je om kunt gaan met de stress en de druk van het anorexia hebben. Hij of zij zal ook in staat zijn om u enkele van de beste voedingsmiddelen die u zullen helpen om te beginnen met uw gewicht herstel.

U moet uw ziekte ernstig nemen en leren er niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk mee om te gaan door er het beste van te maken. Veel mensen hebben er moeite mee zich tot religie te wenden wanneer hun maag in nood verkeert, maar als u ervoor kiest troost te vinden in de enige ware god, zal uw gebed worden verhoord. Het is ook belangrijk een positieve houding te behouden ten opzichte van uw ziekte. Het is moeilijk om je ellendig te voelen, maar dat hoeft niet.

Het is niet gemakkelijk om toe te geven dat je een probleem hebt, maar je bent Ziek het is ook gemakkelijk om mensen te helpen door hen eenvoudigweg de manier te tonen waarop ze je kunnen helpen in plaats van je te hinderen, en door geen gebruik te maken van de vele geneesmiddelen die op de markt beschikbaar zijn.

De websites bevatten informatie over onderwerpen als: wat te eten, hoe te eten, wanneer te eten en hoe gezonde snacks en maaltijden te bereiden, hoe in vorm te komen en nog veel meer. Door de website te bezoeken, kunt u de eerste stap zetten om uw leven weer normaal te maken, uw kracht te herstellen en, het belangrijkste, uw geest terug te krijgen.

Wanneer u uw gezondheid en geest herstelt, hervindt u uw vrijheid, en uw leptinespiegel zal zich op natuurlijke wijze herstellen. leptine is een hormoon dat van nature in uw lichaam voorkomt en dat uw lichaam gebruikt voor energie. Normaal gesproken zijn de leptinespiegels hoog wanneer je honger hebt, vooral een paar uur nadat je gegeten hebt. Leptine daalt wanneer je “klaar” bent voor de dag en de niveaus dalen met ongeveer 25% binnen de volgende paar uur. Dit betekent dat je van nature trek hebt in koolhydraten, waardoor je trek krijgt in verschillende soorten verwerkt voedsel, wat leidt tot een voortdurende calorie-inname en gewichtstoename.

Aan de andere kant, als je de leptine niveaus van je lichaam herstelt door gezond te eten, te herstellen van fysieke stress (lichaamsbeweging), voldoende te slapen en de laatste toevoeging aan de hitlijst te vermijden, zal je geest niet zo hongerig zijn en zal je gezonder voedsel eten (vezels, volle granen, eiwitten) waardoor je meer calorieën verbrandt, wat resulteert in minder hunkeren naar de hele dag.

Dus, als je je afvraagt “Heeft het hebben van een laag leptine niveau iets te maken met…?” dan is het antwoord absoluut ja. Als uw leptine niveaus laag zijn, zult u geen hongergevoel hebben, zult u niet hunkeren naar voedsel met overtollige calorieën en zult u niet blijven aankomen in gewicht. Bovendien zult u zich beter voelen omdat uw energieniveaus gereguleerd zijn en zult u in staat zijn een betere levenskwaliteit te leiden.

Dus, wat kun je doen om weer een hongergevoel te krijgen, zodat je eten beter smaakt, en je (eindelijk) het leven kunt leiden dat je wilt? Nou, het antwoord is heel simpel. Je dieet vernieuwen is eenvoudig, maar toch worstelen veel mensen ermee. We zijn een cultuur die de neiging heeft om onnodige druk op onszelf te leggen om al onze favoriete voedingsmiddelen op te geven. Je moet bereid zijn om deze vrijwillig op te geven, anders zul je je doelen niet bereiken.

Maar geef niet te snel op. Laat u niet bedreigen door de overheerlijke lekkernijen die u in de verleiding brengen uzelf te verwennen (zolang u maar slimme, weloverwogen beslissingen neemt). Als u de makkelijke dingen in het leven opgeeft, zoals donuts en sinaasappelsap, en minder vaak naar de ijssalon gaat, zult u gelukkiger zijn. U zult zich minder zorgen maken over uw gewicht, en u zult zich aan uw doelen kunnen houden (d.w.z. slank, sexy en gezond).

Stel je voor jezelf even voor, over een paar weken of maanden. Hoe wil je eruit zien en hoe wil je je voelen? Wil je er beter uitzien en je beter voelen? Of wil je gewoon je leven kunnen leiden en weten dat je de extra kilo’s kwijt bent die je kwijt wilde? Onthoud dat het niet gemakkelijk zal zijn om uw doel te bereiken.omplishitetough met slechts één truc.

Lees meer

Nutrionist

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *